USŁUGI KSIĘGOWE

Specjalizujemy się w obsłudze księgowej zarówno małych i średnich podmiotów, jak i dużych firm, prowadzonych w dowolnej formie prawnej. Oferujemy kompleksowe usługi księgowe, takie jak:

Księgi handlowe

  • Opracowanie lub aktualizacja polityki rachunkowości
  • Opracowanie instrukcji kontroli i obiegu dokumentów, instrukcji kasowej, instrukcji
    o prowadzeniu i rozliczeniu inwentaryzacji
  • Prowadzenie rachunkowości finansowej i podatkowej
  • Opracowanie informacji, raportów i analiz na użytek wewnętrzny przedsiębiorstwa
  • Księgowanie dokumentów
  • Raportowanie standardowe miesięczne – rachunek zysków i strat,
  • Raportowanie standardowe roczne – sprawozdanie finansowe
  • Doradztwo bieżące w zakresie stosowanych zasad rachunkowości, w szczególności w stosunku do nowych lub nietypowych transakcji gospodarczych,
  • Wyprowadzanie zaległości w księgach
  • Procedury weryfikacyjne kont księgowych do sporządzenia bilansu
  • Potwierdzenie sald należności raz w roku obrachunkowym zgodnie z przepisami prawa
  • Czynności związane z księgowaniem inwentaryzacji rocznej,
  • Sprawozdania do GUS:
    F-01 Sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym oraz nakładach na środki trwałe,
    SP-01 Roczna ankieta przedsiębiorstwa, przy czym jeśli spółka posiada oddziały (tzw. jednostki lokalne) przygotowuje informacje: zestawienie kosztów wg rodzajów, przychodów wg. rodzajów sprzedaży, zatrudnienie oraz wynagrodzenia z podziałem na oddziały.
  • Obsługę kontroli skarbowych
  • Współpracę z biegłym rewidentem przy badaniu sprawozdania rocznego

Prowadzenie KPiR

  • Opracowanie podanalityki do zapisów w książce przychodów i rozchodów na indywidualne potrzeby przedsiębiorstwa dla celów decyzyjnych
  • Księgowanie operacji gospodarczych na podstawie otrzymanych dokumentów źródłowych
    z jednoczesną weryfikacją pod wzgledemm formalno-rachunkowym
  • Opracowanie pełnej dokumentacji sprawozdawczej miesięcznej, kwartalnej i rocznej
  • Prowadzenie ewidencji podatkowej ryczałtu ewidencjonowanego
  • Prowadzenie rejestrów VAT
  • Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
  • Prowadzenie pełnej analityki rozliczenia podatków
  • Przeciwdziałanie nieprawidłowościom w dokumentacji
  • Rozliczenie transakcji odwrotne obciążenie, WDT, WNT, IMPORT-EXPORT
  • Rozliczenie różnic kursowych
  • Wystawianie faktur
  • Raportowanie dla klienta

Inne

  • Przygotowanie sprawozdań do Urzędu Marszałkowskiego o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat (samochody w firmie)
  • Przygotowanie wniosków do urzędów pracy, banków, instytucji leasingowych i innych
  • Sporządzanie pism
  • Pełna obsługa informatyczna
  • Udostępnianie klientom dostępu do internetu w celu regulowania swoich zobowiązań podatkowych, zus i innych
  • BHP – szkolenia wstępne pracowników
  • BHP – szkolenia okresowe dla pracowników
  • BHP – szkolenia dla pracodawcy
  • BHP – ocena ryzyka zawodowego
  • BHP – przygtowanie dokumentacji powypadkowej
  • BHP – kompleksowy nadzór
  • BHP – współpraca podczas kontroli z PIP
  • BHP – przygotowanie dokumentacji pokontrolnej